[RELEASE] XNLRealPlanes, GPWS, TCAS and Designated Airspaces for (commercial!) aircrafts ("Plane Computer Sound Effects")

Big fan of how you comment your code :smiley:

Thanks :slight_smile: , highly appreciated comment :slight_smile:
Usually when writing code for my work I also try to comment like a ‘mini manual’ just thought to also apply this for ‘public mod releases’ to eliminate the need for an way to extensive manual :slight_smile:

So glad that the extra work by making an ‘included manual’ is appreciated :smiley:

i just downloaded this but it doesn’t seem to work! I cant hear the sounds or see the marks your supposed to see or I cant even go on autopilot mode, i can only see sometimes is when I get on a Heli I can sometimes see the mark where it says altitude ok, can anyone help me?

Seems to work for me when I restart the script while I’m in the server, try that.

If everything is correctly installed and there are not conflicts with otherscripts, there should be no need at all to restart the script while on the server. If you mean after installing it, yup then you need to start it first though.

But if you actually need to restart it everytime when you’re on the server then either something has gone wrong while installing or there might be a script conflict or something like that. It has never done that though and should not do that either :wink:

If you indeed have such an issue that you need to restart it everytime you’re on the server, can you then post some info on what other scripts you’re using and maybe some logs if you have errors anywhere?

Hey man we have this on our server but can we add some planes because not all planes seem to have the sounds etc. And can you maybe show how because its a very cool script! and we want to add it to all planes! Also is there something for helicopters like they startup slowly and u also hear a sound when u can liftoff? Thanks for this awesome script!

Hey Floris,

First of thanks for your compliment and appreciation :slight_smile:

Basically it has already been put in the code itself (with lots of comments) on how to add a plane :slight_smile:

HOWEVER, I wasn’t planning on saying something publicly on this yet (due to having very limited time at the moment due to home renovations), but I’m actually working on a Version 2.0 which makes it even A LOT more easier to add planes and it also offers a BIT of support for helicopters (and actually recognizing allowed landing locations/helipads) for helicopters :slight_smile: this one will also have a VERY elaborate wiki coming along with it on how to add additional stuff :slight_smile:

I unfortunately can’t give an ETA yet due to lots going on here but I hope to release it rather sooner than later :slight_smile:

1 Like

Dankje voor je opinie over de verziekte commerciele kant van FiveM die zich helaas aan het ontwikkelen is en super dat je dit beschikbaar hebt gesteld aan de community. Keep it up :slight_smile:

Thanks, denk er helaas (nog steeds) net zo over, en om eerlijk te zijn is het ook één van de redenen dat ik onderhand niet meer ontwikkel voor FiveM of gerelateerde mods. Plus het feit dat het ondertussen (een tijdje al though) nu 100% onmogelijk is om een volledig eigen lostaande server temaken zonder dat je afhankelijk bent van hun main server.

Ik wil PUUR EN ENKEL voor mijn eigen vrouw en een klein groepje vrienden schrijven en dan zo nu en dan releasen. Maar als ik het “risico” loop dat een “hoofdserver” eruit ligt of in de toekomst “ineens offline gehaald wordt” (om wat voor een reden dan ook), dan is er (helaas) voor mij niet echt motivatie om te schrijven aan iets wat “zomaar ineens” obsolete kan worden :frowning:

Daarbij komende dat deze community idd overspoelt wordt met allemaal betaalde scripts (waarvan ik vaak als prof. developer zelfs twijfel OF ze wel ‘betaal waardig’ zijn), heeft mij doen besluiten om maar terug te gaan naar onze (eigen gemaakte) fallout 3 / new vegas multiplayer versie en servers.

MISCHIEN dat ik/we ooit nog terug komen op FiveM, ik heb een paar maand terug nog een aantal (non published) releases gemaakt, maar de motivatie is gewoon niet hoog meer aan onze kant om eerlijk te zijn.

Des ondanks zijn dit soort berichten/bedankjes wel een mooi, welkom en motiverend iets :slight_smile: thanks daarvoor :slight_smile:

@ThatOtherGuy Can you tell me the name of that script with the gauges that you have in this photo

Je hebt 100% gelijk, het feit dat we afhankelijk zijn van een main frame om met elkaars server in contact te komen terwijl deze “developers” spelen met alle vormen van schendbare copyright door R* zet je wel aan het denken “hoe gaat het eruit zien als R* straks wél aandacht zou besteden aan deze community en de realiteit van Tebex etc achterhaald”.

Daarnaast snap ik absoluut je “gedegradeerde” motivatie door alle zure pruimen en vooruitzichten die zich nu voordoen, ik zit zelf in een ICT bedrijf met focus op de cloud dus datzelfde gevoel ervaar ik ook over on-prem servers :slight_smile:

Ook ik was ooit begonnen met bouwen met de intentie een échte RP neer te zetten waar mensen tot de detail zich proberen aan de regels te houden van het leven met uiteraard uitdagingen, misdragingen en misdaad maar dat op een realistische schaal i.p.v. de onzin die NoPixel illustreert en zwaar commercieel eigen heeft gemaakt met honderden scripts die strikt geheim worden gehouden (tot zover “community” binnen FiveM).

Anyhow, wou even zeggen dat je visie snap en hem deel, en ik wens je veel plezier en het beste toe met de servers die het wel waard zijn waar je met de vrienden en familie leuke tijden in zal hebben.

Blijf veilig met corona en alle regels, maak vooral gebruik van je creatieve magie naar de mensen dicht bij je zou ik zeggen :wink:

It’s a private custom script. Can’t share.

Hey,

Jah hier dus exact hetzelfde ongeveer, behalve dat ik dan idd niet met cloud systemen werk maar in mijn dagelijkse beroep ook software en hardware (zowel microcontroller/fpga etc als PCB) developer ben. Weet niet OF je het al wist maar R* heeft al meerdere keren achter FiveM aangezeten zelfs. Waar het ook meerdere keren hard tegen hard gegaan is. En aangezien de main publisher (TakeTwo) al meerdere andere mods die bijvoorbeeld “Vice City Remakes” maakten uit de lucht haalden dan zal hier ook ooit wel een eind aan komen op de manier zoals het nu gaat idd.

Hetgeen wat mij nog het meeste “tegen de borst stuit” hier is dat ik in het begin van FiveM een paarkeer officiele waarshuwingen gehad heb omdat mensen AAN MIJ in private message vroegen of ik betaald scripts wou schrijven (dus betaald zou krijgen voor het schrijven/de TIJD, niet voor de release). Die verzoeken heb IK ZELF destijds geweigerd. Maar door die ‘context’ in de prive berichten werdt IK gewaarschuwd. En nu halen ze zelf geld eruit.

Een kinderachtig voorbeeldje: Je mag bijvoorbeeld geen eigen custom outfits maken als je geen paid/patreon account neemt op FiveM. Iets wat je zelf ook al aangaf: “Rockstar Content Locken achter een paywall”. Dat samen met idd “de community” die steeds meer een “illegale commerciele handel” wordt (aagezien het 100% tegen de ToS van Rockstar is), heeft voor mij de ‘deur wel dicht gedaan’ haha.

Dan maar naar games die het WEL toestaan en niet een uitgebuite community hebben :wink:

En natuurlijk voor jou/jullie/jou gezin hetzelfde betreffende de corona situatie, laten we hopen dat het snel ‘voorbij’ is en we weer een beetje meer 'openbaar ’ kunnen gaan leven straks :slight_smile:

Iig blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo overdenkt en daardoor direct wordt gezien als ‘opstandig huftertje’ haha :slight_smile:

thank you for your script bro :heart_eyes: :heart_eyes:

You’re welcome mate :slight_smile: thanks for showing your appreciation :slight_smile:

1 Like

Hei,

2 handen 1 buik in de gedeelde opinie. Ik moest erg lachen om het feit dat hun jou een waarschuwing geven over andermans berichten die jou kant uit komen (tevens, hebben ze dus jou privé berichten gelezen zonder jou weten?!). De gedachte om minimale donaties op te halen voor het in leven houden van de server/services zijn we denk ik al wel stevig voorbij met uitloop naar wat je zelf ook al illegale commerciele handel noemt.

Voor de mensen die oprecht proberen te spelen met een fair server zonder “pay to win” imago vind ik heel erg sneu dat ik straks moet toezien hoe deze community, van wat er puur is, door het slijk wordt gehaald in een rechtzaak maar daar heeft 5m het ook écht zelf naar gemaakt wat je al zei.

Je bent absoluut niet de enige hierin, heb een canadeze vriend die ook zwaar programmeur is en dezelfde opinie heeft over 5m, haar belangen en de community zoals deze zich momenteel grotendeels gedragen heeft.

Thanks voor de gezellige praat en om de laatste opmerking even te ontkrachten: ben je absoluut niet!

Yeah,

Er valt eigenlijk weinig toe te voegen aan jou/jullie mening en visie. Deze is dan ook volledig gedeeld inderdaad.

Het “lezen van prive berichten” doen ze al langere tijd idd. Maar om als programmer te denken, denk ik dat ze dat met “keyword triggers” doen. Zo ‘bannen’ ze ook verschillende woorden van andere competitor platformen en worden berichten soms zelfs VOLLEDIG ‘hidden’ gemaakt tot één van hun moderators hem gelezen en approved heeft. Is mij ook al meerdere keren gebeurd als ik iemand wat wilde uitleggen (zowel public als prive post).

Wat ik in het vorige bericht nog wou toelichten (maar vergat), is dat een p a y m e n t systeem (ookal is het voor je serverkosten te denken als je on peremisis hosting doet bijvoorbeeld) NIET mag tenzij je dat via HUN tebex systeem doet. Hun MOETEN hoe dan ook ‘een graantje mee pikken’. Vind het idd allemaal wel ERG ver gaan met een content system die in elk opzicht al illegaal is.

Zo staat in de license bijvoorbeeld ook dat je niet uit de opensource van 5m de server en license checks mag verwijderen en dat je niet hun payment systemen mag omzijlen.

Persoonlijk (en zowel als professional developer) betwijfel ik TEN ZEERSTE of dat uberhaupt wel ‘stand houd in court’ als het om een dergelijk ‘illegaal product’ gaat als iemand dat toch gaat omzijlen.

Ik DENK niet dat je copyright zaken kunt gaan starten over iets wat al een ‘verboden goed’ is naar mijn idee. Maar jah met deze ‘lijpe wereld’ tegenwoordig weet je het toch nooit haha

1 Like

Im having some trouble getting it to work in my server for some reason everything works except the sounds ?

Hey,

Are there any particular error’s you’re getting (either in the game console or server console? and either during boot/connecting and/or during moments that they should trigger (like getting into a plane for example)?).

And are you 100% certain that all files have been ‘installed’ (unpacked), is the index.html still present (and for example not accidentally removed due to thinking it was an ‘documentaion file’ for example)?

Personally I never had (or heard of) this problem, however It has been quite some time again that I’ve played FiveM, so I don’t know either IF they had changed stuff in regards of using ‘streamed audio’ for example. Considering I haven’t had any other messages about sound not working, I don’t THINK so, but you’ll never know of-course.

However without ‘to much detail’ in regards to error messages, how it’s installed etc I would not know how to assist or so, sorry. Maybe if it’s possible try to post a bit more details/information about the installation :slight_smile:

How do I add custom vehicles to this? I have a pack of planes which I’d like to add