Wild West Phonograph Script – Immersive Music for RedM
Experience the authentic sound of the 19th century!
This Phonograph Script adds fully synchronized, positional music sources to your RedM server. Players hear period-accurate songs when approaching the phonograph – and everything stays perfectly in sync.
Unique RP Feature
Historically inspired by the first sound-recording devices, this script allows you to place phonographs in towns like Blackwater, Armadillo, or Tumbleweed. Players entering the radius hear the current song – even if it started before they arrived.
Custom Music Support
Add your own .mp3
songs (must be Public Domain or self-created). One example .mp3
is included.
How to add music:
- Place
.mp3
files insidephonograph/html/music
- Define them in the config:
Config.MusicLibrary = {
{ file = "example.mp3", songvolume = 0.2, title = "Example Song 1", artist = "RealHartlMax", year = "2025" }
}
Uses [xsound] for realistic 3D audio.
Buy here: Tebex Store
20€ excl. Taxes
Wild West Phonograph Script – Musik im Wilden Westen für RedM
Erlebe den Klang des 19. Jahrhunderts auf deinem RP-Server!
Mit diesem Phonographen-Script erhältst du ein lokal synchronisiertes Musiksystem, bei dem Spieler in der Nähe eines Phonographen authentische Songs hören – ganz im Stil des Wilden Westens.
Immersives RP-Feature
Platziere Phonographen z. B. in Blackwater, Armadillo oder Tumbleweed. Musik startet nicht clientseitig, sondern bleibt global synchronisiert – für alle Spieler gleich.
Eigene Songs einbinden
Füge deine .mp3
-Dateien unter phonograph/html/music
ein.
In der config.lua
kannst du die Songs definieren:
Config.MusicLibrary = {
{ file = "example.mp3", songvolume = 0.2, title = "Example Song 1", artist = "RealHartlMax", year = "2025" }
}
Achte darauf, nur Songs zu nutzen, für die du die Rechte hast (z. B. Public Domain oder Eigenproduktion).
Ein Beispiel-Song ist enthalten.
Jetzt kaufen: Tebex Store
20€ exkl. Steuern
Screenshot
Code is accessible | No |
Subscription-based | No |
Lines (approximately) | Number of lines |
Requirements | xsound |
Support | Yes |