PMD Tattoo Shop
[ EN ]
Description
PMD Tattoos is a complete system for adding, viewing, purchasing, and applying tattoos to player characters.
The script handles:
28 tattoos already created
- light, dark, mixed skin tones… (all MP albedo variants),
- male and female skins,
- a real-time preview system without saving,
- automatic database saving,
- dynamic application via RedM overlays.
It required 2 months of development, mainly due to the complexity of Red Dead MP overlays.
Main Features
- Full NUI menu with tattoo preview.
- Categories (back, torso, left/right arm, hands, full body…).
- “Other” category if no category is provided.
- Dynamic preview without saving (the player tests before purchasing).
- Automatic removal of clothing during the test (configurable).
Payment for the tattoo via server currency (dollars or gold). - Automatic saving of purchased tattoos to the database.
- Automatic reloading upon login or closing the menu.
- Compatible with men and women.
Currently, tattoos are identical for both genders (may result in slightly different placement depending on the character). A separate version is planned.
Configuration (config.lua)
Config.TattooNPC.enabled: Enable/disable the tattoo artist NPCConfig.TattooNPC.model: Model usedConfig.TattooNPC.coords: Position & headingConfig.TattooNPC.interactDist: Interaction distanceConfig.TattooNPC.keyHash: E key or otherConfig.TattooNPC.showMerchant: Small “Tattoo Artist” insetConfig.TattooNPC.blipEnabled: Enable/disable the blipConfig.TattooNPC.blipSprite: Blip iconConfig.TattooNPC.blipLabel: Blip nameConfig.TattooPreview.enabled: Preview modeConfig.TattooPreview.hideWhenOpen: Remove clothing during testing
Tattoos
Each entry contains:
label: Name displayed in the menudict: Main overlaymaterial: Textureimage: Thumbnail (optional)price: Pricecurrency: Dollar or goldcat: Category (or automatically guessed)
Commands
/tattoo_reload– Reloads the tattoo if it doesn’t appear.
Limitations / Useful Information
- Only one tattoo can be applied at a time.
RedM does not allow stacking multiple overlays functionally for MP. - To simulate multiple tattoos, you must create complete images grouped together (back + arm + torso…).
- Back images must be split in half (like in Red Dead).
- Male and female tattoos currently use the same file → placement is sometimes reversed.
- .psd files are provided to create your own tattoos.
Quick Installation
- Drag the folder into your resources.
- Add the following to your server.cfg file:
- Configure the config.lua file.
- Launch the game and test it at the tattoo parlor.
Creating a Tattoo
A complete guide is provided, including:
- export to .DDS (BC3 RGBA 8bpp DXT5),
- using the RDR2 TextureTool,
- YTD overlay + material,
- integration into the script,
- creating an icon
Prerequisites
- vorp_core
- vorp_character
- Accessible database
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[ FR ]
Description
PMD Tatouages est un système complet permettant d’ajouter, visualiser, acheter et appliquer des tatouages sur les personnages des joueurs.
Le script gère :
28 tattoos deja créer
- les peaux claires, foncées, mixtes… (toutes les variantes albedo des MP),
- les skins homme et femme,
- un système d’aperçu temps réel sans sauvegarde,
- la sauvegarde automatique en base de données,
- l’application dynamique via overlays RedM.
Il a nécessité 2 mois de développement, notamment à cause de la complexité des overlays MP de Red Dead.
Fonctionnalités principales
- Menu NUI complet avec aperçu du tatouage.
- Catégories (dos, torse, bras gauche/droit, mains, complet…).
- Catégorie “Autres” si aucune catégorie n’est fournie.
- Aperçu dynamique sans sauvegarde (le joueur teste avant achat).
- Retrait automatique des vêtements pendant le test (configurable).
- Paiement du tatouage via la monnaie du serveur (dollars ou or).
- Sauvegarde automatique du tatouage acheté en base de données.
- Rechargement automatique à la connexion ou fermeture du menu.
- Compatibilité homme + femme.
Actuellement, les tatouages sont identiques pour les 2 sexes (peut provoquer un placement légèrement différent selon le personnage). Une version séparée est prévue.
Configuration (config.lua)
Config.TattooNPC.enabled: activer/désactiver le PNJ tatoueurConfig.TattooNPC.model: modèle utiliséConfig.TattooNPC.coords: position & headingConfig.TattooNPC.interactDist: distance pour interagirConfig.TattooNPC.keyHash: touche E ou autreConfig.TattooNPC.showMerchant: petit encart “Tatoueur”Config.TattooNPC.blipEnabled: activer/désactiver le blipConfig.TattooNPC.blipSprite: icône du blipConfig.TattooNPC.blipLabel: nom du blipConfig.TattooPreview.enabled: mode aperçuConfig.TattooPreview.hideWhenOpen: retirer les vêtements lors du test
Tatouages
Chaque entrée contient :
label: nom affiché dans le menudict: overlay principalmaterial: textureimage: vignette (optionnel)price: prixcurrency: dollar ou goldcat: catégorie (ou devinée automatiquement)
Commandes
/tattoo_reload– recharge le tatouage si celui-ci n’apparaît pas.
Limitations / Informations utiles
- Un seul tatouage peut être appliqué simultanément.
RedM ne permet pas d’empiler plusieurs overlays fonctionnellement pour les MP. - Pour simuler plusieurs tattoos, il faut créer des images complètes regroupées (dos+bras+torse…).
- Les images de dos doivent être coupées en deux (comme Red Dead).
- Les tatouages homme/femme utilisent le même fichier pour le moment → placement parfois inversé.
- Fichiers .psd fournis pour créer vos propres tattoos.
Installation rapide
- Glissez le dossier dans vos ressources.
- Ajoutez dans votre server.cfg :
- Configurez le fichier config.lua.
- Lancez le jeu et testez chez le tatoueur.
Création d’un tatouage
Un guide complet est fourni, incluant :
- export en .DDS (BC3 RGBA 8bpp DXT5),
- utilisation du RDR2 TextureTool,
- YTD overlay + material,
- intégration dans le script,
- création d’une icon
Pré-requis
- vorp_core
- vorp_character
- Base de données accessible
Lien youtube
-
Bande annonce :
https://www.youtube.com/watch?v=dkNfidDKlGM -
Tuto “Create Tattoo” :
https://www.youtube.com/watch?v=gcP0SQYEOBI
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| Code is accessible | No |
| Subscription-based | No |
| Lines (approximately) | 1800 |
| Requirements | * vorp_core and * vorp_character |
| Support | Yes |
| Assets are accessible | Yes (config, html, ytd) |
| Subscription-based | No |
| Polygons (model and LOD) | Number of polys |
| Texture size and amount | 512x512 and 12 ko Img, 80 ko Ytd |
| Requirements & dependencies | * vorp_core and * vorp_character |
| Support | Yes |








