PMD Tattoo Shop

PMD Tattoo Shop
[ EN ]

Description

PMD Tattoos is a complete system for adding, viewing, purchasing, and applying tattoos to player characters.

The script handles:

28 tattoos already created

  • light, dark, mixed skin tones… (all MP albedo variants),
  • male and female skins,
  • a real-time preview system without saving,
  • automatic database saving,
  • dynamic application via RedM overlays.
    It required 2 months of development, mainly due to the complexity of Red Dead MP overlays.

Main Features

  • Full NUI menu with tattoo preview.
  • Categories (back, torso, left/right arm, hands, full body…).
  • “Other” category if no category is provided.
  • Dynamic preview without saving (the player tests before purchasing).
  • Automatic removal of clothing during the test (configurable).
    Payment for the tattoo via server currency (dollars or gold).
  • Automatic saving of purchased tattoos to the database.
  • Automatic reloading upon login or closing the menu.
  • Compatible with men and women.
    Currently, tattoos are identical for both genders (may result in slightly different placement depending on the character). A separate version is planned.

Configuration (config.lua)

  • Config.TattooNPC.enabled: Enable/disable the tattoo artist NPC
  • Config.TattooNPC.model: Model used
  • Config.TattooNPC.coords: Position & heading
  • Config.TattooNPC.interactDist: Interaction distance
  • Config.TattooNPC.keyHash: E key or other
  • Config.TattooNPC.showMerchant: Small “Tattoo Artist” inset
  • Config.TattooNPC.blipEnabled: Enable/disable the blip
  • Config.TattooNPC.blipSprite: Blip icon
  • Config.TattooNPC.blipLabel: Blip name
  • Config.TattooPreview.enabled: Preview mode
  • Config.TattooPreview.hideWhenOpen: Remove clothing during testing

Tattoos

Each entry contains:

  • label: Name displayed in the menu
  • dict: Main overlay
  • material: Texture
  • image: Thumbnail (optional)
  • price: Price
  • currency: Dollar or gold
  • cat: Category (or automatically guessed)

Commands

  • /tattoo_reload – Reloads the tattoo if it doesn’t appear.

Limitations / Useful Information

  • Only one tattoo can be applied at a time.
    RedM does not allow stacking multiple overlays functionally for MP.
  • To simulate multiple tattoos, you must create complete images grouped together (back + arm + torso…).
  • Back images must be split in half (like in Red Dead).
  • Male and female tattoos currently use the same file → placement is sometimes reversed.
  • .psd files are provided to create your own tattoos.

Quick Installation

  1. Drag the folder into your resources.
  2. Add the following to your server.cfg file:
  3. Configure the config.lua file.
  4. Launch the game and test it at the tattoo parlor.

Creating a Tattoo

A complete guide is provided, including:

  • export to .DDS (BC3 RGBA 8bpp DXT5),
  • using the RDR2 TextureTool,
  • YTD overlay + material,
  • integration into the script,
  • creating an icon

Prerequisites

  • vorp_core
  • vorp_character
  • Accessible database

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[ FR ]

Description

PMD Tatouages est un système complet permettant d’ajouter, visualiser, acheter et appliquer des tatouages sur les personnages des joueurs.

Le script gère :

28 tattoos deja créer

  • les peaux claires, foncées, mixtes… (toutes les variantes albedo des MP),
  • les skins homme et femme,
  • un système d’aperçu temps réel sans sauvegarde,
  • la sauvegarde automatique en base de données,
  • l’application dynamique via overlays RedM.
    Il a nécessité 2 mois de développement, notamment à cause de la complexité des overlays MP de Red Dead.

Fonctionnalités principales

  • Menu NUI complet avec aperçu du tatouage.
  • Catégories (dos, torse, bras gauche/droit, mains, complet…).
  • Catégorie “Autres” si aucune catégorie n’est fournie.
  • Aperçu dynamique sans sauvegarde (le joueur teste avant achat).
  • Retrait automatique des vêtements pendant le test (configurable).
  • Paiement du tatouage via la monnaie du serveur (dollars ou or).
  • Sauvegarde automatique du tatouage acheté en base de données.
  • Rechargement automatique à la connexion ou fermeture du menu.
  • Compatibilité homme + femme.
    Actuellement, les tatouages sont identiques pour les 2 sexes (peut provoquer un placement légèrement différent selon le personnage). Une version séparée est prévue.

Configuration (config.lua)

  • Config.TattooNPC.enabled : activer/désactiver le PNJ tatoueur
  • Config.TattooNPC.model : modèle utilisé
  • Config.TattooNPC.coords : position & heading
  • Config.TattooNPC.interactDist : distance pour interagir
  • Config.TattooNPC.keyHash : touche E ou autre
  • Config.TattooNPC.showMerchant : petit encart “Tatoueur”
  • Config.TattooNPC.blipEnabled : activer/désactiver le blip
  • Config.TattooNPC.blipSprite : icône du blip
  • Config.TattooNPC.blipLabel : nom du blip
  • Config.TattooPreview.enabled : mode aperçu
  • Config.TattooPreview.hideWhenOpen : retirer les vêtements lors du test

Tatouages

Chaque entrée contient :

  • label : nom affiché dans le menu
  • dict : overlay principal
  • material : texture
  • image : vignette (optionnel)
  • price : prix
  • currency : dollar ou gold
  • cat : catégorie (ou devinée automatiquement)

Commandes

  • /tattoo_reload – recharge le tatouage si celui-ci n’apparaît pas.

Limitations / Informations utiles

  • Un seul tatouage peut être appliqué simultanément.
    RedM ne permet pas d’empiler plusieurs overlays fonctionnellement pour les MP.
  • Pour simuler plusieurs tattoos, il faut créer des images complètes regroupées (dos+bras+torse…).
  • Les images de dos doivent être coupées en deux (comme Red Dead).
  • Les tatouages homme/femme utilisent le même fichier pour le moment → placement parfois inversé.
  • Fichiers .psd fournis pour créer vos propres tattoos.

Installation rapide

  1. Glissez le dossier dans vos ressources.
  2. Ajoutez dans votre server.cfg :
  3. Configurez le fichier config.lua.
  4. Lancez le jeu et testez chez le tatoueur.

Création d’un tatouage

Un guide complet est fourni, incluant :

  • export en .DDS (BC3 RGBA 8bpp DXT5),
  • utilisation du RDR2 TextureTool,
  • YTD overlay + material,
  • intégration dans le script,
  • création d’une icon

Pré-requis

  • vorp_core
  • vorp_character
  • Base de données accessible

Lien youtube

tebex-review-tebex-review-1

|-------------------------------------|----------------------------|
| Code is accessible | No |
| Subscription-based | No |
| Lines (approximately) | 1800 |
| Requirements | * vorp_core and * vorp_character |
| Support | Yes |

Assets are accessible Yes (config, html, ytd)
Subscription-based No
Polygons (model and LOD) Number of polys
Texture size and amount 512x512 and 12 ko Img, 80 ko Ytd
Requirements & dependencies * vorp_core and * vorp_character
Support Yes